понедељак октобар 23 , 2017

Упозорењем на папрене поруке

Новим законом боља заштита корисника мобилних телефона од прескупих садржаја. Када се рачун дуплира оператер шаље обавештење.

НИЈЕДНА фирма до сада није кажњена за слање и наплату прескупих СМС порука, обично забавног садржаја, у случају када су их без знања грађана испоручивали на њихове бројеве мобилних телефона. Кроз разне игрице, квизове, лажне претње рачунарским вирусима ове фирме "пецају" неупућене грађане, а све чешће и њихову децу, без јасног истицања цене и описа услуга које нуде. Закон који се припрема, ипак, обезбедиће нешто бољу заштиту корисника мобилних телефона, јер ће на дупло већи рачун одмах бити обавештени.
Нацртом закона о електронским комуникацијама биће детаљније уређени услови почетка и престанка пружања СМС порука са додатом вредношћу (ВАС), како се називају поруке које се додатно наплаћују.

- Прописана је и обавеза оператера да обавештава претплатника у циљу спречавања прекомерне потрошње, када тренутни износ задужења за текући месец буде двоструко већи од просечног износа задужења за услугу у претходна три месеца - кажу у Министарству телекомуникација. - На овај начин ће претплатници бити обавештени о повећаном износу задужења за текући месец, и биће у прилици да правовремено реагују.

Министарство је овлашћено да обавља инспекцијски наџор над радом ових оператера, приликом редовних контрола и по пријавама РАТЕЛ-а и корисника. Ниједној таквој фирми није забрањен рад, већ су им само укинули поједине сервисе на које су се корисници жалили.

Ако услугу нису наручили, а притом су је добили уз "папрену" цену, корисницима мобилних телефона преостаје једино да се жале управо тој фирми која им је и направила цех. Или евентуално оператеру у чијој су мрежи, који је у овом случају само "посредник". А тек потом РАТЕЛ-у, као надлежној агенцији која их контролише.

- Нису све ВАС поруке и остале услуге са додатом вредношћу нежељене. Корисници имају највећи проблем са порукама чије примање се наплаћује, а чији пријем корисници прихвате, често несвесно, преко рачунарских апликација, игрица или лажних дојава о вирусу - речено је "Новостима" у РАТЕЛ-у. - Препорука је да се број мобилног телефона не доставља неопрезно, без упознавања са условима и ценом.

РАТЕЛ не води статистику колико је било приговора грађана на овакве услуге. Познато је само да су они чести, и да, уколико се докаже да услуга није правилно оглашена, оператер кориснику враћа новац.

ПРИГОВОР

АДВОКАТ Жарко Птичек указује да је Правилником о обавезама оператера услуга са додатом вредношћу предвиђено да су те фирме дужне да обезбеде службу за подршку корисницима услуге путем телефона, електронске поште или писаним путем.

- Приговор корисника услуге са додатом вредношћу на износ задужења или на квалитет услуге, подноси се оператеру услуге у писаној форми, а он је у обавези да спроведе проверу навода из приговора - каже Птичек.

Ако се одбије приговор корисника, он може да се обрати РАТЕЛ-у.


Извор: Новости

Consumers International

ImageНезависна глобална кампања гласа за потрошаче.

Са преко 220 организација чланица у 115 земаља.

Медији о нама

ImageMишљења, коментари...

Како нас медији коментаришу. Шта мисле о нашој организацији, шта нам предлажу, шта нам замерају

Издаваштво

ImageИздавачи и потрошачи

Овде можете преузети комплетне публикације о витаминима, сладоледима, адитивима...