25. 04. 2024.

Сваки четврти Европљанин је у 2016. куповао производе или услуге путем Интернета бар једном недељно. Активни корисници картица у Србији годишње обављају 13 онлајн трансакција у просеку.

БЕОГРАД - Мастеркард истраживање потрошача, спроведено у 23 земље у оквиру Европске економске заједнице (ЕЕЗ), показало је да је сваки четврти Европљанин куповао производе или услуге путем Интернета бар једном недељно у 2016.
За Британце је, на пример, онлајн куповина редовна недељна активност (41 одсто), а за њима следе Ирци (32 одсто) и Немци (30 одсто), док са друге стране, Финци (17 одсто), Естонци и Данци по 16 одсто немају устаљену навику онлајн куповине на недељном нивоу.

Истраживање је генерално показало да се онлајн куповина много чешће обавља на недељном него на дневном нивоу, а то је последица чињенице да људи ређе онлајн купују артикле за свакодневну употребу, наводи се у саопштењу Мастеркарда.

Ствари које људи највише купују разликују се од земље до земље, а најпопуларнија категорија у онлајн куповини на недељном нивоу су одећа и обућа и просек за ЕЕЗ је 48 одсто, затим следи куповина карата 34 одсто, електронски уређаји 33 одсто и књиге 31 одсто.

Регионални тренд показује да су Финска (31 одсто), Шведска и Норвешка (22 одсто) једине земље у којима више од петине онлајн купаца учествује у онлајн коцкању.

Страх од преваре је главни разлог зашто људи не купују онлајн у свим земљама где је истраживање обављено, а тај страх је посебно изражен у земљама као што су Грчка (71 одсто) , Шпанија(64 одсто), а најмање је изражен у Данској је то 46 одсто.

Истраживање је показало и да европљани најчешће купују на веб сајтовима у сопственим земљама, а главни разлог зашто људи не купују онлајн из иностранства нису неповерење или бриге око сигурности, већ доступност добрих опција у сопственим земљама.

Такође, 40 одсто онлајн купаца из Финске и Пољске, који не купују у иностранству, сматрају да сајтови за е-трговину у њиховим земљама задовољавају њихове потребе, а сличан став су исказали и купци у Великој Британији, Француској и Немацкој.

Најпопуларнији артикли купљени у иностранству су одећа, аксесоари и обућа (37 одсто), а следе књиге, музика, ДВД и видео игре (21 одсто).

Када људи одлуче да нешто потраже изван своје земље, истраживање је показало да су их највероватније на то подстакле примамљиве понуде (40 одсто), док је доступности артикала учествовала 32 одсто.

Истраживање је показало и да постоји јак потенцијал за раст прекограничне е-трговине, с обзиром да просечно преко 40 одсто онлајн купаца у Европи већ обавља куповину преко интернета из веб шопова ван своје земље бар једном годишње.

Србија није била обухваћена овим истраживањем, али је у септембру 2016. спроведен локални Мастер Индеџ Србија истраживање које је показало су да активни корисници картица у Србији годишње обављају 13 онлајн трансакција у просеку, што указује да има простора за унапређење у овом сегменту.

Срби на интернету најчешће купују одећу и обућу (44 одсто) и електронику (33 одсто), док 18 одсто испитаника плаћа своје рачуне онлајн.

Домаћи веб шопови су популарнији од иностраних, док четвртина испитаника користи сајтове са купонима за групну куповину.

Мастер Индеџ Србија истраживање показало је да је брига о сигурности онлајн куповине главна препрека за трећину испитаника (31 одсто), али и да 30 одсто испитаника никада ништа није куповало преко интернета.


Извор: Новости

Претрага

Центар за европске политике

BEUC, The European Consumer Organisation

THE GLOBAL VOICE FOR CONSUMERS